top of page

Suppression, containment, and extinguishing of battery car fires onboard ships

Auditório APSEI - Dia 20
14:30 - 15:00

Sinopse:

O projeto DBI ELBAS (Electric Vehicle Fires at Sea: New Technologies and Methods for Suppression, Containment, and Extinguishing of Battery Car Fires Onboard Ships) teve como objetivo desenvolver estratégias holísticas para a segurança contra incêndio baseadas no desempenho para incêndios em carros elétricos quando transportados a bordo de navios, uma vez que os veículos elétricos ganham cada vez mais significado nos veículos utilizados pelos dinamarqueses.

 

Os incêndios em baterias de tração de veículos elétricos podem não ser extinguidos ou suprimidos usando apenas as técnicas padrão de combate a incêndios e, geralmente, requerem grandes quantidades de água para serem extintos, em comparação com incêndios em veículos tradicionais com motor de combustão interna. Além disso, existe o risco de as baterias reacenderem até 24 horas ou mais, após a extinção, e o fumo tóxico e a fuligem produzidas por este tipo de incêndios representam um perigo para a saúde das pessoas e para o meio ambiente. Estes fatores tornam-se riscos acrescidos durante viagens marítimas, onde o espaço é frequentemente confinado e os equipamentos e recursos de combate a incêndios disponíveis são limitados.

 

O projeto ELBAS da DBI abordou muitos destes desafios, analisando as práticas atuais de combate a incêndios em baterias a bordo de navios, desenvolvendo métodos eficazes e propondo soluções.

Foto Alexander.jpg
Orador: Alexander Bjørn Kleiman (DBI - Danish Institute of Fire and Security Technology)

Alexander Bjørn Kleiman

Alexander B. Kleiman is Sr. Manager of Maritime Projects at DBI - the Danish Institute of Fire and Security Technology, in Copenhagen, Denmark. He holds joint degrees in Naval Architecture and Marine Engineering from Webb Institute of Naval Architecture (NY, USA) and  a Masters in Ocean Systems Management from Massachusetts Institute of Technology (M.I.T.) in Cambridge, Massachusetts. 

Alexander has specialized in marine safety of passenger ships including H&S and fire, and has extensive experience from working in ship design consultancy, various HESS (health, environmental, safety & security) roles and R&D activities including EU projects at cruise lines and with a classification society. Alexander also has practical experience at sea, sailing as Safety Training Officer onboard a cruise ship where he was responsible for operational safety training and was part of shipboard emergency response team. 

Alexander is currently project manager of DBI’s ELBAS (Electrical Vehicle Fires at Sea) research project related to fire safety of LiON battery fires in EV onboard ferries, and is engaged other maritime fire safety related activities in DBI’s Maritime group, including safety related to the transition to green PtX fuels in the maritime world.

in.png
bottom of page